loader
Spacerkiem po Puszczy Kampinoskiej
Public group
Sympatyków krótszych i dłuższych spacerów po KPN zapraszam do dzielenia się swoimi trasami, wrażeniami, zdjęciami... Puszcza za każdym razem pokazuje inną twarz, ale zawsze jest piękna :)
Pogoda stanęła na wysokości zadania i 13-kilometrowy spacerek w miłym (dziękuję!) towarzystwie i pięknych okolicznościach przyrody zaliczony 🙂 Leoś ucieszony wielce, dał radę 😍
Write a comment...
Nie ma to jak aktywnie spędzona niedziela, tym bardziej, że pogoda była wręcz wymarzona do takich wypraw, więc nie można było odmówić sobie przyjemności spaceru po Puszczy Kampinoskiej. Chociaż oprócz głośnych żurawi słabo było słychać ptasie trele, ale pojawiające się motyle sygnalizują że wiosna tuż tuż. No, a na zakończenie spaceru wizyta w Folwarku Batorówka😀
+23
Write a comment...
Dziękuję za przyjęcie do grupy, serdecznie pozdrawiam.
Trasa na spacer z Parkingu Leśnego Palmiry, 14 km, na ok. 3,5 godziny, a po drodze ciekawostki militarne. Z parkingu idziemy czarnym szlakiem na zachód. Po dwóch kilometrach schodzimy ze szlaku i Kamienną Drogą (1,5 km), wzdłuż granicy OOŚ Kaliszki, udajemy się w tę część lasu, w której stacjonował dywizjon rakietowy. Zostały po nim stanowiska bojowe z betonowymi ukryciami dla załogi i ruiny budynków koszarowych. Po opuszczeniu kompleksu wracamy do czarnego szlaku, ale po minięciu wieży obserwacyjnej kontynuujemy spacer nie szlakiem, tylko... nasypem kolejowym. Zobaczcie na mapce w komentarzach - te regularne linie to po prostu bocznice kolejowe ogromnego składu amunicji, który istniał tu przed wojną i do którego obsługi wybudowano linię kolejową i całą sieć bocznic. Skład zaopatrywał Warszawę i Twierdzę Modlin, został zlikwidowany jeszcze w czasie wojny, ale nasypy ukazujące jego kształt i ogrom zostały. Główną nitką dotrzemy do pozostałości bramy składu i granicy OOŚ Sieraków, skąd czerwonym a następnie żółtym szlakiem - przez Mogilny Mostek na Wilczej Strudze (historia nazwy opisana na tablicy) wracamy na parking.
Write a comment...
W taką pogodę to grzech siedzieć w domu , więc nie pozostało nic innego jak wypad do mojej ukochanej Puszczy Kampinoskiej, która odwdzięczyła się jak zwykle pięknymi widokami . Puszcza zachwyca o każdej porze roku. Lubię tam wracać . Dzisiejszy trasa to start z Roztoki zielonym szlakiem w kierunku Zaborowa Leśnego, następnie żółtym szlakiem do Wiersz i powrót do Roztoki czerwonym szlakiem. Łącznie około 20 km
+19
Write a comment...
Dzisiejszy spacer zszedł trochę na manowce, bo się zagadałem o nartach i trzeba było zwrócić na szlak... Miał być skrót, a wyszło dłużej, ale nikt się nie gniewał, bo i tak wróciliśmy przed czasem... Na zdjęciach strefowa ekipa na Górze Ojca.
Tradycyjny spacer noworoczny udał się znakomicie, przy piękniej pogodzie czas minął niepostrzeżenie. Z ul. Widokowej poszliśmy żółtym szlakiem pod Spółkową Górę, gdzie zatrzymaliśmy się na krótki popas i toast grzańcem za Nowy Rok. Powrót czarnym szlakiem, w sumie 8,7 km i 2 godz. 20 min.
Tak uroczo zainaugurowany sezon kontynuujemy jutro z globtroterami na imprezie, na którą zaprasza Beata.
Wczorajsza powtórka wyprawy do Dębu Jagiellon w zimowej scenerii 😀
+19
Write a comment...
Dzisiejszy wypad do Puszczy do "Dębu Jagiellon" w wyśmienitych i urozmaiconych warunkach pogodowych. Zaczynaliśmy jesienią, a kończyliśmy zimą. Puszcza z każdym przebytym kilometrem zmieniała swój wspaniały wygląd .
+22
Write a comment...
To wczorajszy wypad do Kampinosu. Trasę rozpoczynam z Parkingu w Starej Dąbrowie niebieskim szlakiem (Szczebel) w kierunku drogi Wilkowskiej, dalej do drogi Leoncińskiej , którą docieram do leśniczówki. Po krótkim odpoczynku i posiłku ruszam drogą Maślarka (zielony szlak rowerowy) w kierunku Rybitew. Zielonym szlakiem rowerowym i drogą Kościelną docieram do niebieskiego szlaku. Kieruję się w kierunku ścieżki Szczebel, którą pagórkami docieram do parkingu. Piękna urozmaicona (pagórkowata) trasa 😁
+13
Laski-Sieraków-Dąbrowa - Łuże
Wyruszamy z parkingu kawałek za przystankiem Laski/Sokołowskiego02 linii autobusowej 210 z Metra Młociny.
Czarnym szlakiem idziemy do Sierakowa, stamtąd szlak prowadzi Łomiankowską Drogą do Kamienia Ułanów Jazłowieckich. Dalej pójdziemy ścieżką zwiedzania Atomowej Kwatery Dowodzenia - reliktu z czasów zimnej wojny. Dotrzemy do Dąbrowy Leśniej, gdzie na ul. Trenów jest przystanek autobusów 110 i 250 - jeśli ktoś woli krótszy spacer (9 km). Wracamy niebieskim szlakiem przez Przedłuże, gdzie znajduje się (relikt - uschła już) Sosna Kandelabrowa i przez Górę Ojca wracamy do Lasek. Całą trasę (16 km) w spokojnym tempie pokonaliśmy z Anią poniżej 4 godzin. I tylko raz zboczyliśmy ze szlaku - okazało się, ze na Duchną Drogę! A więc coś tam jednak jest...
Laski-Sieraków-Łuże
Czarnym szlakiem idziemy do Sierakowa, stamtąd szlak prowadzi Łomiankowską Drogą do Kamienia Ułanów Jazłowieckich. Wracamy szlakiem żółtym do skrzyżowania z niebieskim gdzie znajduje się (uschła już) Sosna Kandelabrowa. Stamtąd niebieskim szlakiem, przez Górę Ojca wracamy do Lasek.
Trasa liczy ok 13 km.
Cybulice - mała pętla

Tuż za Cybulicami odbijamy w prawo, w drogę w prowadzącą do OOŚ Rybitew. Wkrótce (2 km) napotykamy zielony szlak rowerowy i skręcamy razem z nim w lewo. Obok grobów żołnierzy z 1939 r. szlak rowerowy skręca w prawo, a my idziemy dalej prosto Rybicką Drogą do OOŚ Biela.T utaj można - a raczej należy - zaliczyć ścieżkę dydaktyczną Wokół Bieli. Ostatni, południowy odcinek, lepiej niż żółtym szlakiem pokonać ścieżką "Szczebel", wiodącą po grzbietach wyniosłych na 20 m wydm, prosto do ośrodka ZHP. Mijamy bezimienny grób wojenny i podziwiamy skupiska fantastycznie powykręcanych sosen. Z ośrodka (parking) niebieskim szlakiem wracamy przez piękne bory sosnowe do Cybulic. Całość 16 km, 4 godziny marszu (z długim postojem na grochówkę u harcerzy).
+11
Z Truskawia do Sierakowa - opis trasy
Spacer do miejsca, skąd gen. Abraham dowodził zwycięska bitwą pod Sierakowem we wrześniu 1939 r. Auta zostawiamy na końcu ulicy Falińskiego, kawałek za tablicą KPN po lewej stronie jest nieoficjalny parking. Do Truskawia można tez dojechać autobusem 210 z Młocin.
Idziemy drogą pożarową 47 i 48 na Wierzejną Górę, zielonym szlakiem dotrzemy do tabliczki (gdzieś tam była?) upamiętniającej gen. Abrahama - kawalerzysty, który nie przegrał żadnej bitwy w kampanii wrześniowej. Stamtąd jeszcze kawałek do Posady Sieraków, gdzie stoi Stary Dąb i wracamy - zielonym szlakiem, nie docierając do Pociechy skręcimy w lewo w drogę, która zaprowadzi nas na parking. Trasa ok 8,3 km, Na zdjęciach widok ze wzgórza skąd dowodził gen. Abraham, zimowisko nietoperzy w piwnicy miejsca gdzie introdukowano łosie i opis na tablicy.
Z Truskawia. do Sierakowa
Lekko ponad 8 km w prawie wiosennej aurze i jak zwykle w znakomitych humorach :) Posada Sieraków - dobre miejsce na integrację, pewnie kiedyś tam wrócimy w większym gronie.
Szalonka
Zaborów ul. Koscielna

Auta zostawiamy na tyłach kościoła w Zaborowie. Można spojrzeć na pobliski Pałac Goldstandów (niedostępny do zwiedzania). Po przejściu 700 metrów drogą 580 dotrzemy do przystanku Janin 01 linii 719 (gdzie można dotrzeć autobusem z Metro Księcia Janusza). Niebieskim szlakiem dojdziemy do Zielonej Karczmy, skąd drogą obok strażnicy Rózin dotrzemy do żółtego szlaku w miejscu plenerowej wystawy fotografii przyrodniczej. Po kładce sforsujemy Kanał Zaborowski i dalej granicą OOŚ Debły - przy starym dębie debelskim skręcamy w Ławską drogę, którą dotrzemy do Szalonki. Na Ławskiej Górze spotkamy zielony szlak, którym dotrzemy do Drogi do Gaci. Po drodze mały cmentarz wojenny w uroczysku Wiktorów i wracamy do Zaborowa. Trasa liczy15 km.
Dookoła Truskawia
Koczargi Stare, Koczargi Stare, ul. Leśna 10 GPS: 52.2791, 20.7992

Auta zostawiamy przy ul. Leśnej w Koczargach Starych, ewentualnie na parkingu przy Polanie rekreacyjnej w Lipkowie (za kościołem). W pobliżu są przystanki 714, L-6 i L-7. Mijamy Wydmę Bohuna i niebieskim szlakiem zmierzamy w stronę Małego Truskawia. Na wysokości Szałasów można odbić w prawo w drogę, która poprowadzi do Truskawia po przekątnej, ale tylko zimą gdy zamarzną rozlewiska i Struga lub latem gdy wyschną. . Wiosną i jesienią idziemy Szeroką Warszawską Drogą aż do Borzęcińskiej i w prawo. Do Truskawia wchodzimy ul. Południową, idziemy obok pętli autobusowej i wychodzimy ulicą wściekłych psów (Felińskiego) która przechodzi (parking) w drogą pożarową 47 którą dochodzimy do drogi 46, która przejdzie w ul. Popiełuszki. Przekroczymy 3 Maja i dalej prosto aż do Zbiornika Mokre Łąki (żeby go zobaczyć trzeba odbić troszkę w prawo) gdzie skręcamy w lewo, w drogę która przejdzie w ulicę Sory, a potem wzdłuż Lipkowskiej dotrzemy do Lipkowa i do niebieskiego szlaku, a on już nas doprowadzi do punktu wyjścia. Trasa około 13 km.
Na mapce widać jak próbowałem sforsować Strugę, co mogłoby się udać latem przy niskim poziomie wody, bo kładki żadnej niestety tam nie ma, chociaż z rysunku ścieżek można by się spodziewać. Potem Struga rozlewa się bardzo szeroko i przejść można tylko ulicą Sory.
Write a comment...
Z Cybulic Dużych do OOŚ Rybitew
Cybulice Duże, Cybulice Duże ul. Leśna 54 GPS: 52.3737, 20.6208

Auta zostawiamy w Cybulicach Dużych, w miejscu, gdzie niebieski szlak wchodzi w las (granica KPN). Niedaleko od wejścia w las odbijamy z niebieskiego szlaku w prawo w drogę w kierunku Rybitew. Spotykamy zielony szlak rowerowy, ale w niego nie skręcamy, dopiero gdy spotkamy go drugi raz podążamy nim na północ do punktu oznaczonego jako Leoncińska droga 52.381638, 20.557673 gdzie spotykamy żółty szlak, którym wrócimy ok 1,5 km na południe, gdzie skręcimy w lewo w drogę dojazdową nr 5, która prościutko zaprowadzi nas z powrotem do Cybulic D. Trasa liczy trochę ok 12 km.
Z Cybulic Dużych
Cybulice Duże, Cybulice Duże ul. Leśna 54 GPS: 52.3737, 20.6208

Auta zostawiamy w Cybulicach Dużych, w miejscu, gdzie niebieski szlak wchodzi w las (granica KPN). Mijając Helenowskie Góry, w Starej Dąbrowie obok ośrodka ZHP spotkamy żółty szlak, który zaprowadzi nas do Wilków. Z Leoncińskiej Drogi w odbijamy prawo, z powrotem do Cybulic. Trasa liczy 16 km
Spacer dookoła Izabelina.
Koczargi Stare, Koczargi Stare, ul. Leśna 10 GPS: 52.2791, 20.7992

Auta zostawiamy przy ul. Leśnej w Koczargach Starych, ewentualnie na parkingu przy Polanie rekreacyjnej w Lipkowie (za kościołem). W pobliżu są przystanki 714, L-6 i L-7. Spotykamy się o 12.0) przy szlabanie na ul Leśniej - na granicy KPN. Mijamy Wydmę Bohuna i niebieskim szlakiem zmierzamy spacerkiem do Truskawia. Przed Truskawiem Małym odbijemy w Borzęcińską w kierunku Truskawia, przekroczymy go (maski włóż!) i drogą pożarową 47 okrążymy Izabelin od północy. Przed nami Duchna Droga. Z niej skręcamy w czarny szlak, którym dotrzemy do niebieskiego, a on już nas doprowadzi do punktu wyjścia. Całość ponad 16 km, spacerowym tempem 4 godziny.